American Express is een regionale partner geworden van Formule 1 in Amerika en de officiële betalingspartner van de inaugurele Las Vegas Grand Prix volgende maand1. Deze meerjarige deal omvat niet alleen een speciale focus op Las Vegas, maar ook de evenementen in Austin, Miami, Montreal, Mexico-Stad en Interlagos1. Bovendien zal American Express de vrouwelijke F1 Academy-serie ondersteunen1.
Dit is het eerste nieuwe sport-sponsorprogramma in een decennium voor het financiële dienstverleningsbedrijf, dat lange betrokkenheid heeft gehad bij basketbal, golf, tennis en voetbal1. Leden van American Express zullen speciale voordelen hebben, zoals voorverkoop toegang tot tickets en extra voordelen op locatie bij races1. Elizabeth Rutledge, de Chief Marketing Officer van het bedrijf, maakte duidelijk dat de groeiende fanbase en kijkers van F1 aantrekkelijk waren. Ze zei: “De F1-fanbase en kijkerschap zijn de afgelopen jaren exponentieel gegroeid. We zijn dan ook verheugd om de exclusieve toegang en unieke ervaringen waar American Express om bekend staat, aan te bieden aan onze kaarthouders en racefans”1.
Jonny Haworth, F1’s directeur van commerciële partnerschappen, suggereerde dat het een tweerichtingsverkeer was, met de verwachting dat de sport ook zou profiteren van de exposure die American Express kan bieden1. Hij zei: “Naarmate we onze aanwezigheid in de VS blijven vergroten, geloven we dat American Express een nieuwe golf van fans naar de sport zal introduceren door premium once-in-a-lifetime momenten aan te bieden aan hun kaarthouders, en F1 te ondersteunen in onze inspanningen om de fanervaring in deze cruciale markt verder te verbeteren en te verheffen”1.
Emily Prazer, Chief Commercial Officer voor het evenement in Las Vegas, voegde eraan toe: “Het is cruciaal dat we samenwerken met merken die de algehele gastervaring verbeteren en hun verwachtingen overtreffen. American Express blijft nieuwe en opwindende mogelijkheden bieden voor sportfans over de hele wereld, en we kijken ernaar uit om samen te werken om once-in-a-lifetime ervaringen te creëren voor hun kaarthouders”1.