Red Bull heeft aangegeven dat het geen zin heeft om pitstops permanent te verplichten in de Formule 1. Pitstops zijn een cruciaal onderdeel van de F1-strategie en teams oefenen ze veelvuldig. Elk element moet samenkomen en de sleutel tot succes is niet alleen snelheid, maar ook consistentie1. Meer dan 20 mensen nemen actief deel aan een F1-pitstop. Deze teams hebben een vaste opstelling, waarbij elke persoon een specifieke taak heeft1.
Echter, de FIA heeft een maximum stintlengte van 18 ronden voor nieuwe banden opgelegd. Elke coureur die de stintlengte van 18 ronden overschrijdt, wordt gemeld bij de stewards als zijnde in een onveilige toestand en ontvangt een zwarte vlag die diskwalificatie aangeeft2. Dit heeft geleid tot discussies binnen de F1-gemeenschap over de noodzaak en het nut van dergelijke regelgeving.
Ondanks de complexiteit en het belang van pitstops in de F1, is Red Bull van mening dat het permanent verplicht stellen van pitstops niet logisch is. Dit standpunt is gebaseerd op het feit dat F1 een sport is die veel vooruitgang heeft geboekt in zijn 100-jarige geschiedenis. Teams moeten soms split-second beslissingen nemen, en je wilt dat ze dat kunnen doen zonder bang te zijn voor wat er zal gebeuren als de beslissing verkeerd is6. Als ze falen, falen ze samen. Ze leren ervan en komen sterker terug6. Het permanent verplicht stellen van pitstops zou deze flexibiliteit en mogelijkheid tot leren en verbeteren kunnen beperken.